حضور شرکت توان پژوه بهراد در نمایشگاه ملی

مسیر زآینده

نمایشگاه ملی مسیر زآینده

نمایشگاه ملی «مسیر زآینده» با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، استاندار اصفهان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و جمعی از مدیران و مسئولان کشوری و استانی در تاریخ شنبه ۶ اسفندماه ۱۴۰۱ در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان به همت فولاد مبارکه و مشارکت ۲۰۰ شرکت دانش بنیان افتتاح شد.

این جشنواره فرصت مناسبی برای تعامل شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالین زیست‌بوم نوآوری با فولاد مبارکه فراهم نمود. در بخشی از برنامه‌ها، بستری برای برقراری ارتباط و آشنایی این شرکت‌ها با یکدیگر و فعالان صنعت فولاد مهیا شده تا به نحوی شبکه‌سازی فعالان دانش‌بنیان‌ نیز در این رویداد انجام شود.

شرکت توان پژوه بهراد نیز با شرکت در این نمایشگاه، به معرفی محصولات خود به جامعه صنعت کشور پرداخت. در ادامه گزارشی از برنامه های این نمایشگاه ارائه می گردد.

محورهای نمایشگاه

محورهای برگزاری این رویداد شامل موارد زیر بود: -منابع اولیه معدنی، تولید فولاد سبز ، تجهیزات و فرایندهای تولیدی نوین، مواد مصرفی، انرژی ، فرآوری ضایعات فرایندی و محصولات جانبی، آب، انقلاب صنعتی چهارم و محصولات فولادی پیشرفته.

همچنین در حاشیه این جشنواره رویدادهای متنوعی از جمله پنل هم‌اندیشی مدیران ارشد گروه فولاد مبارکه با شرکت‌های دانش‌بنیان، کارگاه مسیر موفقیت با حضور کارآفرینان برتر، تور فناورانه بازدید از فولاد مبارکه و…. برگزار شد.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه

نمایشگاه ملی «مسیر زآینده» با حضور معاون رئیس جمهور، استاندار اصفهان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و جمعی از مدیران و مسئولان کشوری و استانی در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان افتتاح شد.

پس از آن حاضران در محل سالن شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان گرد هم آمدند تا مراسم رسمی افتتاحیه نمایشگاه آغاز گردد. معرفی کوتاهی از مجتمع فولاد اصفهان و سخنرانی معاونت ریاست جمهوری، دبیر نمایشگاه و مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان مهمترین برنامه های این افتتاحیه بود.  

محمدیاسر طیب نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در جشنواره و نمایشگاه ملی «مسیر زآینده» اظهار کرد: باید نگاه ما در کشور نگاهی متفاوت شود و در همه عرصه‌ها نظیر تولید، خرید، فروش و حتی مدیریت و حکمرانی سازمانی، نوآوری را جاری کنیم. همچنین مدیران صنعتی باید به دنبال نوآوران و شرکت‌های دانش‌بنیان بروند. علاوه براین صنایع باید به سمت شرکت‌هایی بروند که نیروهای دانشی و دانش، ارزش اصلی آن‌ها هستند. نکته دیگر این است که باید نگاه از بنچ‌مارک‌ها و گام نهادن در مسیر آن‌ها به سمت تولید با محوریت نوآوری باشد.

طیب نیا اظهار کرد: فولاد مبارکه امروز به خودکفایی بالای ۹۰ درصد در تامین داخلی تجهیزات رسیده‌ و درصدد توسعه نوآوری است؛ تداوم این روند تضمین‌کننده رشد و پیشرفت این شرکت خواهد بود؛ صنعت فولاد کشور در سال‌های آینده از بسیاری از مزایای کنونی برای تولید فولاد بهره‌مند نخواهد بود، بنابراین فولاد مبارکه در گام دوم خود برای تغییر نگاه و تغییر رویکرد برنامه دارد. وی در ادامه گفت: در فولاد مبارکه به دنبال تحول در نگاه‌ها و رویکردها هستیم که در حوزه توسعه کمی، فولاد مبارکه سال‌ها تلاش کرد تا به ظرفیت نامی خود برسد تا به امروز که این شرکت به بیش از ۱۰میلیون تن تولید فولاد در کشور رسیده است. فولاد مبارکه به دستاوردهای خوبی رسیده ولی سوال این است که آیا با توجه به رقابت‌های موجود فولاد مبارکه با ادامه این روند می‌تواند همواره پیشتاز بماند.

حضور مدیران و مسئولان کشوری در محل برج فناوری واقع در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای بازدید از غرفه ها بخش دیگری از نمایشگاه مسیر زآینده بود.

شرکت توان پژوه بهراد نیز با حضور در سالن مربوط به ماشین آلات و تجهیزات، به معرفی دو محصول اصلی خود یعنی رکتیفایر IGBT و سامانه پایش ثبات کیفیت توان پرداخت.

پیمایش به بالا