حاصل سال ها تجربه و پژوهش

رکتیفایر سوئیچینگ IGBT
آبکاری و الکترووینینگ

0 +
آمپر نصب شده تاکنون
0 +
عدد کارگاه آبکاری
0 +
مدل رکتیفایر
0
عدد نمایندگی فروش

عبور از رکتیفایرهای روغنی

رکتیفایرهای معمول مورد استفاده در ایران از نوع روغنی می باشند. این منابع تغذیه بر اساس قانون القا کار می کنند. بدین معنی که با عبور جریان از سیم پیچ اولیه آنها، همین جریان با یک نسبت تبدیل به خروجی منتقل می شود. این جریان از نوع ac یا متناوب بوده و باید در خروجی dc یا یکسو شود. بدین منظور مجموعه ای از دیود ها در خروجی قرار می گیرد. مساله دیگر درباره این رکتیفایرها این است که توانایی کار بصورت دائمی در جریان نامی را ندارد و بالاجبار باید پس از چند ساعت خاموش شوند تا روغن آنها خنک شود.همچنین هزینه روغن، احتمال آتش سوزی و حتی ابعاد و حجم اشغال شده در آن ها بالا است. اما تمامی مشکلات مطرح شده در رکتیفایرهای روغنی در رکتیفایرهای نسل جدید شرکت توان پـژوه بهراد برطرف شده است.

جشن واره

زمستان

فروش رکتیفایرهای IGBT

فقط تا پایان اسفندماه 1402

فروش: 09912213290

واقعیت این است که موفقــیت تنهــا در تیـــم پیدا می شــود و نه هیچ جای دیگــــر!
دکتر حمیدرضا کارشناس
عضو هیئت مدیره شرکت بهراد
good

کنترل دقیق متغیرها

کنترل دقیق جریان و ولتاژ خروجی رکتیفایر

battery

رگولاسیون دقیق

رگولاسیون دقیق روی ولتاژ و جریان خروجی

good (4)

قابلیت تثبیت تنظیمات

امکان ثبت تنظیمات رکتیفایر برای استفاده آینده

protection-min

مقاوم در شرایط سخت

عملکرد مناسب در محیطهای اسیدی و آلوده

3d-cube

طراحی ماژولار

قابلیت طراحی ماژولار برای نگهداری و تعمیر آسان

time-management (1)

افزایش راندمان

افزایش راندمان خروجی در ازای مصرف انرژی

ruler

ابعاد کمتر

ابعاد کمتر از یک چهارم رکتیفایرهای قدیمی

bar-chart-min

برنامه ریزی زمانی

امکان تنظیم خروجی رکتیفایر طبق برنامه مشخص

صرفه جویی های رکتیفایر IGBT

در نتیجه استفاده از رکتیفایر نسل جدید IGTB و حذف رکتیفایرهای روغنی قدیمی صرفه جویی هایی در مصرف منابع ایجاد می شود که در نهایت کاهش هزینه ها را به دنبال دارد.

به دلیل استفاده از تکنولوژی جدید IGBT راندمان مصرف انرژی در رکتیفایرهای جدید حدود 20 درصد بیش از رکتیفایرهای سنتی است. به عنوان مثال با جایگزینی یک رکتیفایر قدیمی 3000 آمپر با رکتیفایر جدید 2000 آمپر هزینه صرفه جویی مصرف انرژی در سال برابر با مبلغ 5 میلیون تومان میباشد.

به دلیل افزایش دقت و کاهش نوسانات خروجی رکتیفایرهای سوئیچینگ (ریپل) عملیات پرتاب یون ها در رکتیفایر جدیدبسیار یکنواخت تر صورت گرفته که به همین خاطر در فرآیند پوشش دهی میزان مواد مصرفی کاهش می یابد. به عنوان مثال تجربه نشان داده است با جایگزینی رکتیفایرهای سوئیچینگ به جای رکتیفایرهای قدیمی در یک وان نیکل مصرف آند نیکل برای پوشش دهی یکسان حدود 10 الی 15 درصد کاهش می یابد.

به دلیل دقت بسیار زیاد و قدرت پرتاب یون رکتیفایرهای سوئیچینگ در جریان تزریق شده به وان آبکاری، زمان آبکاری در انواع فرآیندهای آبکاری نظیر آبکاری کروم سخت، نیکل، گالوانیزه و مس اسیدی کاهش میابد.

رکتیفایرهای IGBT نسل جدید و روغنی

در قاب جدول مقایسه

  • رکتیفایر روغنی
  • رکتیفایر IGBT
رکتیفایر روغنیرکتیفایر IGBT
قدیمی
جـدید
ضریب توانپایینبالا
بازدهــیپایینبالا
فضای کارگاهی مورد نیاززیادکم
وزنبسیار سنگینسبک
سرعت تنظیمکندبسیار سریـع
پاسخ به تغییر بارکندبسیار سریـع
قابلیت ماژولار
تلفات استند بایزیادکم
ریپل خروجیوابسته به ولتاژمستقل از ولتاژ
دقت تنظیمقابل قبولبسیار بالا
بیشتربیشتر

اصفهان/30 فروش

تهران/120 فروش

خراسان رضوی/15 فروش

آذربایجان شرقی/10 فروش

یزد/10 فروش

کرمان/5 فروش

کنگان/5 فروش

اهواز/10 فروش

گیلان/4 فروش

بانه/2 فروش

اردبیل/2 فروش

همدان/5 فروش

نائین/2 فروش

کرج/3 فروش

قزوین/2 فروش

کرمانشاه/2 فروش

مازندران/3 فروش

هرمزگان/2 فروش

قم/5 فروش

تعداد 0 فــروش تا این لحظـــه

فروش رکتیفایر در سراسر ایران

از جمله شرکت های معتبر و بزرگی که از محصولات شرکت توان پژوه بهراد خریداری کرده اند میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

کاربردهای رکتیفایر IGBT

ویــژگی های فنی رکتیفایر IGBT

1- قابلیت تنظیم ۶ برنامه زمانی جریان-زمان، ولتاژ-زمان از طریق نمایشگر لمسی و رنگی ۷ اینچی

با استفاده از این ویژکی می توان با تنظیم برنامه های مختلف بر حسب نیاز کاربر، خروجی جریان و ولتاژ رکتیفایر را بر حسب زمان تغییر داد. در این حالت با ذخیره برنامه های تنظیم شده در حافظه دستگاه نیازی به وارد کردن مجدد اطلاعات برای استفاده های بعدی نخواهد بود. از این قابلیت میتوان در انواع آبکاری های نیکل کرم، کرم سخت و گالوانیزه استفاده کرده و به کیفیت آبکاری و پوشش دهی قطعات را به طرز چشم گیری افزایش داد. همچنین با استفاده از این قابلیت نیازی به تغییر دادن خروجی رکتیفایر توسط کاربر جهت بهبود پوشش دهی نخواهد بود و می توان این کار را به صورت خودکار انجام داد و خطای اپراتور را حذف کرد.

2- دارای قابلیت اتصال نمایشگر به صورت بی سیم از طریق شبکه WiFi

در این حالت اتصال رکتیفایر به نمایشگر دستگاه از طریق شبکه بی سیم WiFi که در داخل رکتیفایر تعبیه می شود برقرار خواهد شد. در این سیستم که برای استفاده در خطوط آبکاری پیشرفته و اتوماتیک بسیار کاربردی خواهد بود، اپراتور دستگاه قادر خواهد بود همزمان با بازرسی و سرکشی به وانهای آبکاری و قطعات پوشش داده شده، تنظیمات دستگاه را در محل وان آبکاری و بدون محدودیت اندازه سیم ارتباطی پنل کنترل و تغییر دهد

3- قابلیت اتصال رکتیفایر به PLC یا رایانه جهت استفاده در خطوط اتوماتیک و کنترل از راه دور

عموما در خطوط آبکاری اتوماتیک نیاز است تا تنظیمات رکتیفایر با PLC یا رایانه مرکزی کنترل خط آبکاری هماهنگ شده و بتوان از طریق پروتکل های اتوماسیون صنعتی، ارتباط رکتیفایر را با سیستم کنترل مرکزی خط آبکاری برقرار نمود. برای این منظور قابلیت ارتباط و کنترل دستگاه از طریق پروتکل های MODBUS_RTU و 4-20mA و 0-10V آنالوگ به عنوان قابلیت اضافی در نظر گرفته شده است. در این حالت می توان تمامی تنظیمات مورد نیاز دستگاه را از طریق روش های ذکر شده از طریق سیستم مرکزی انجام داد و همچنین وضعیت دستگاه نظیر جریان و ولتاژ خروجی، وضعیت آلارم های دستگاه، آمپر ساعت خروجی، تایمر های دستگاه و … را برای کنترلر مرکزی ارسال نمود.

4- دارای قابلیت انجام به روز رسانی های نرم افزاری دستگاه در محل نصب بدون نیاز به حضور پرسنل شرکت از طریق درگاه usb

عموما در خطوط آبکاری اتوماتیک نیاز است تا تنظیمات رکتیفایر با PLC یا رایانه مرکزی کنترل خط آبکاری هماهنگ شده و بتوان از طریق پروتکل های اتوماسیون صنعتی، ارتباط رکتیفایر را با سیستم کنترل مرکزی خط آبکاری برقرار نمود. برای این منظور قابلیت ارتباط و کنترل دستگاه از طریق پروتکل های MODBUS_RTU و 4-20mA و 0-10V آنالوگ به عنوان قابلیت اضافی در نظر گرفته شده است. در این حالت می توان تمامی تنظیمات مورد نیاز دستگاه را از طریق روش های ذکر شده از طریق سیستم مرکزی انجام داد و همچنین وضعیت دستگاه نظیر جریان و ولتاژ خروجی، وضعیت آلارم های دستگاه، آمپر ساعت خروجی، تایمر های دستگاه و … را برای کنترلر مرکزی ارسال نمود.

5- قابلیت نمایش کنترل و تنظیم دمای وان آبکاری از طریق پنل کنترلی رکتیفایر

در این قابلیت کاربر می تواند در انواع فرایند های آبکاری یا الکتروشمیایی که تنظیم دمای محلول برای کنترل کیفیت فرایند از اهمیت بالایی برخوردار است، اولا دمای محلول را در پنل نمایشگر دستگاه مشاهده کرده و در ادامه در صورت نیاز اقدام به تنظیم دمای مورد نیاز خود کند. در این حالت دستگاه با کنترل زمان روشن بودن المنت حرارتی متصل به وان آبکاری، دمای وان آبکاری را در دمای تنظیم شده توسط کاربر ثابت نگه داشته و با این کار خطای اپراتور را حذف کند. بدیهی این قابلیت می تواند با ثابت نگه داشتن دمای وان فرایند، کیفیت پوشش دهی را در تمامی زمان ها ثابت نگه داشته و به یکنواختی پوشش های داده شده روی قطعات کمک فراونی کند

رکتیفایر IGBT در خبرگزاری ها

اخبار تولید رکتیفایرهای نسل جدید در برخی از خبرگزاری ها مانند اخبار سراسری تلویزیون ایران، شبکه نسیـم دانش و اخبار شبکه اصفهان منتشــر شد. ویدیوهای مربوط به این اخبار در دسترس است.

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

تماس با ما

کارخــانه

اصفهان، شهرک صنعتی برق و الکترونیک خمینی شهر، خیابان برق 3، فرعی 10، پلاک 177

دفتــر مرکزی

اصفهان، خیابان طیب، کوی سرلت، روبروی دبیرستان حکمت، ساختمان بهراد، طبقه 2، پلاک 34

تلفن

03132332485 / 09132140724

پست الکترونیک

info@tpbehrad.com

پیمایش به بالا